poniedziałek, 31 października 2016

Książki, książki. Co ja bym bez was zrobiła? (Stephen King)

Witam wszystkich!
Stephen King - mistrz grozy oraz horroru i mój ulubiony pisarz. W mojej bibliotece znajduje się sześć jego książek. Są to:

  • "Bazar złych snów"
  • "Marzenia i koszmary" 
  • "Ręka mistrza"
  • "Christine''
  • "Lśnienie"
  • "Czarna bezgwiezdna noc"
Biorąc pod uwagę fakt, że są to zarówno zbiory opowiadań jak i powieści, postanowiłam podzielić je na dwa posty. W tym przedstawię Wam moje ukochane zbiory opowiadań.

Pierwszą przeczytaną przeze mnie książką tego autora był "Bazar złych snów". Zbiór opowiadań, z których jedne dawały do myślenia („Życie po życiu”), inne przyprawiały o tak zwaną gęsią skórkę („Wredny dzieciak”). W momencie, kiedy kupiłam - raczej dostałam - pierwszą książkę Stephena Kinga, tak naprawdę czytanie nie sprawiało mi radości. Może, dlatego, że miałam za dużo na głowie? Dlatego, że stres zjadał mnie od środka i nie potrafiłam sobie z nim poradzić? Tego nie wiem. Ale wiem jedno. Dzięki tej książce na nowo odzyskałam radość czytania. Czytając tą książkę znikałam w świecie książki i wtedy problemy przestawały mieć znaczenie. 
Ale, o czym ona tak naprawdę jest? Szczerze? O wszystkim. Autor opisuję jak według niego może wyglądać życie po śmierci i  koniec świata, moralności, winie i karze. 




Przejdźmy teraz do drugiego zbioru, który zdążyłam przeczytać – „Czarna bezgwiezdna noc”. Cztery opowiadania ukazujące prawdziwą naturę człowieka. Nie każdemu mogą przypaść do gustu, nie wszyscy mają na tyle mocne nerwy, żeby czytać na przykład o tym jak syn pomaga ojcu zabić matkę i zakopać ją w studni. Tak, wiem mocne. Mojej mamie się nie spodobało. 







Krótka notka o autorze.

Stephen Edwin King (ur. 21 września 1947 w Portland) – amerykański pisarz, autor głównie literatury grozy. W przeszłości wydawał książki pod pseudonimem Richard Bachman, raz jako John Swithen. Jego książki rozeszły się w nakładzie przekraczającym 350 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najbardziej poczytnych pisarzy na świecie.

Liczę, że post się podobał i mam nadzieje, że postanowicie zapoznać się z książkami Stephena Kinga. 
Pozdrawiam!

Julia K.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz